7/21/2015

Bir gün..

Bu gece yazmadan uyuyamadım.
Kalbim kaldırmadı sabah haberleri okuduğum zaman bu güne uyanmak istemedim.
O güzel insanlara bakınca gözlerim doldu, duygularımı ifade edebileceğim hiç bir kelime yok gibiydi.

Biri demiş konuşmasında "Bu gidişle yılın her günü ayrı bir katliam için yas tutuyor olacağız." diye.
Sosyal medyadan bize ulaşamayan, duymadığımız, bilmediğimiz, dünyanın öbür ucundaki farklı ülkelerde de kimbilir neler oluyor, hangi insanlar ne sebeplerden ölüyor, katlediliyor..

Farklılıkları kabullenmeyi, sevmeyi, paylaşmayı, insanlığı öğretmek bu kadar zor mu?
Nedir paylaşamadığımız?
Şu kısacık zamanda kimseye kalmayacak olan bu toprak parçası mı? 
Lütfen herkese yetecek kadar toprak var beraber yaşayalım, gelin beraber yemek yapalım, paylaştıkça çoğalalım, birbirimizin yüzündeki gülümsemeye sebep olalım!
Neden kapılarımız var? 
Neden kapılarımız en yakınımızdaki komşumuza bile kapalı?

Paylaşamadığımız sevgi mi, tükenir mi biraz sevsek birbirimizi?

Elimde bir güç olsa tüm dilleri konuşmak, herkesin dilinden anlamak isterdim.  
Elimde bir şansım olsa, o küçücük bebeklere kin, nefret, savaş, düşman.. kelimeleri yerine o da insan o da can kelimelerini öğretmek isterdim.

Bu güne kadar hiçbir fanatikliğim olmadı.
Siyaseti de hiç sevmiyorum.
Bir insanı tanırken dinine, diline, ırkına, rengine, siyasi görüşüne, etnik kökenine.. bakarak tanımadım. 
Çoğu zaman sormadım bile, sorduysam onları dinlemek anlamak için sordum. 

Farklı görüşlerdeyizdir, farklı hislerdeyizdir. 
Olabilir.
Seni dinliyorum ve anlıyorum empati kurabiliyorum, ama sonuçta düşününce senin görüşünle aynı görüşte değilim demek bu kadar mı zor.

Peki ya ölüm?
 Annen senin x dininden, kardeşin senin x görüşünden o yüzden ben y görüşünden y dinindenim senin anneni kardeşini öldürmem gerek.. 
Neden?
 Çünkü teeeeeeee milattan önce t yılında benim y görüşlü atam senin x görüşlü atanla anlaşamamış, gerizekalılar savaşmaya başlamış sonra birbirlerine kin ve düşmanlık besleyip çocuklarına onu öğretip aktarmışlar. Yıllardır x ler y leri y ler x leri öldürüyorsa vardır bi sebep ben seni düşman göreyim de neme lazım..
Böyle sığ, böyle saçma, böyle beyinsizce bir düşünce daha var mı?

Bir insan, bir başkan da çıkıp diyemiyor mu onca insan öldü artık bi durun bu bir çözüm değil.!


900km ötede doğsam Yunan, 4000km ötede doğsam Hristiyan belki 10.000km ötede doğsam koyu tenli olurdum. 
Ne fark eder? Burda doğmuşum.. 
Bu beni daha mı insan yapar, daha mı üstün kılar?
Bu durumdan dolayı birinin beni öldürmesi mi gerekli, peki ya benim kime düşman olmam lazım? 
  
Kimim ki ben başka bir insanı benle aynı olmadığı için yargılayabilirim?

Önemli olan bu detaylar, bu içi boş kelimeler olmadı asla benim için.. kalbi oldu.
İyi bir insandır, kalbi temiz bir insandır.

Kalbinizi doldurun. 
Tüm tarafları dinledikten sonra, anlamaya çalıştıktan sonra üstüne kalbinizi koyup, insanlığınızı koyup karar verin.

Kendinizi sevin.
İnsanları sevin.
Yaşamayı sevin.

Zaten nedir ki başka geriye kalan şu ömürde.

No comments:

Post a Comment