9/11/2015

Garfield Lazanyası

Küçüklüğümde en çok sevdiğim karakterlerden biri olan Garfield'dan sonra başlayan bir lazanya merakı ve sevgisi yerini aşk'a bıraktı sanırım. 
Lazanya bir aşk olmalı.. 
O beşamel sosu.. 
O fırınlanmış kaşar peynir ve makarnası.. :)

Neyse daha çok uzatmadan tarife geçiyorum. 

Malzemeler: 

  • 1 adet soğan
  • 3 diş sarımsak 
  • 250gr kıyma
  • 100gr tereyağı
  • 300gr kaşar peynir
  • 1 adet domates
  • 3 full yemek kaşığı salça
  • 2 adet havuç
  • 1.5 Paket lazanya
  

1 adet soğan ve 3 diş sarımsağı çok ince şekide rondodan geçiriyoruz.



 250gr kıymayı parçalayarak tereyağında pişirelim.


Kıymalar daha biraz pembeyken soğanı ve sarımsağı ekleyip soğanlar tamamen kaybolana kadar pişiriyoruz.



Üzerine 3 dolu kaşık salçayı ekliyoruz. 

Rengi bu kıvama gelene kadar kısık ateşte pişirmeye devam ediyoruz.


Üzerine domates rendesini de ekliyoruz. Domatesler pişene kadar karıştırıyoruz.



 Veee iç malzemesi olarak en son havucu da ekledikten sonra havuçlar pişene kadar kapağını kapatıp  pişmeye bırakıyorum.


Havuçlar eridikten sonra içine tuz ve karabiberi de istenildiği kadar ekliyorum. 
İç malzemesinin yapımını tamamlıyorum. 


Beşamel sos olarak Knorr'un Beşamel sosu'nu kullanıyorum. 
2 paket yapıyorum.

Kaşar peyniri de rendeliyorum ve sırayla borcam kabının içini kaplamaya başlıyorum. 

Borcam'ın içini beşamel sosla kaplıyorum.

Üzerine bir kat lazanya diziyorum.

Üzerine beşamel sos döküyorum.
Ve yeniden bu sefer döşediğim makarnaların tam tersine diğer tarafa döşüyorum.
Yeni makarnaların üzerine beşamel sos  ve kıyma koyuyorum üzerlerine de kaşar koyuyorum. 
Bu şekilde bor cam dolana kadar kat yapmaya devam ediyorum.


En son katı beşamel sos ile kapladıktan sonra üzerine kaşar peynirleri kaplıyorum ve fırına veriyorum.

  

Yarım saat 180 derece fırında pişirdikten sonra çıkarıyorum ve servis yapıyorum. 
:) 






No comments:

Post a Comment