11/15/2015

Ev yapımı dizi izleme pizzası :)


Bu ara en çok yaptığım şeylerden biri dizi izlemek ve tahmin edin güzel bir dizinin yanında en çok ne iyi gidiyor ! :) 
Tabii ki bol malzemeli çıtır çıtır bir pizza.

Malzemeler: 

Hamur için;
  • 2 su bardağı un 
  • 1 yemek kaşığı maya yada 1 patket Dr. Oetker maya
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 su bardağı süt 
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • tuz
 Sos için; 
  • 1 paket domates püresi (salça ve ketçap kullanılabilir ben bu tadı tercih ediyorum)
  • 1 tutam kekik
  • 1 tutam nane 
  • karabiber


Öncelikle 2 bardak unu karıştırma kabına boşaltın.
Üzerine 1 yemek kaşığı maya veya 1 paket Dr. Oetker mayayı koyun. 
Dr. Oetker kullanmamın nedeni daha öncesinde herhangi bir ıslatma veya başka bir işleme gereksinim duymadan direk kullanabiliyor olmam.



Üzlerine 2 tatlı kaşığı şekeri ekliyorum.

Daha sonrasında ılıklaştırılmış 1 bardak süt ekleyerek kıvamı gelene kadar karıştırıyorum.
Hamur tamamen homojen olduktan sonra ortasını yuvarlak hale getiriyorum.


İçine 1 adet yumurta kırıyorum.

2 yemek kaşığı zeytinyağı ekliyorum. 
( Sonraki tereyağı eritip koyma kısmını atlamak isterseniz 3 yemek kaşığı zeytinyağı da konulabilir.) 


Çok az tuz ekliyorum hamurun yan taraflarına eşit miktarda karıştırması daha kolay olması açısından.
Son olarak da 1 yemek kaşığı tereyağını eritip hafif ılıklaştırdıktan sonra hamuruma ekliyorum.
Bu ılıklaştırma kısmı önemli çünkü yumurtanın üzerine kızgın tereyağı dökülürse orda pişmeye başlar ve pişmiş yumurtadan istediğimiz verimi elde edemeyiz.


Hamuru iyice karıştırdıktan sonra hafif yapışkan kulak memesi kıvamında bir hamur elde etmiş oluyoruz.
Bu hamuru oda sıcaklığında 1 saat kadar mayalanmaya bırakıyoruz. 
 Mayalanmaya bıraktığımız kabın üzerini ıslak bir havlu veya mendil ile kapatıyoruz.


 

Pizza üstü için kullandığım malzemeler:
  • Kabak
  • Kırmızı biber
  • Zeytin
  • Mor kuru soğan
  • Mantar
Siz istediğiniz şekilde süzleyebilirsiniz :)  



 

Sos yapımına gelirsek;

1 paket pratik domates püresini boşaltıyorum. 


Üzerine 1 tutam nane ve 1 tutam kekik ekliyorum.



Son olarak da karabiber koyuyorum ve sosu karıştırıyorum. Pişirmiyorum önceden.

Hamur kabarıp mayalandıktan sonra önceden yağlanmış tepsiye bi güzel yayıyorum. Merdane kullanmadım çünkü zaten çok yapışkan bir hamur bu yüzden elime biraz zeytinyağı döküp onun yardımı ile yapışmadan yaydım.

Üzerine sosu yayıyorum ve malzemelerimi yerleştiriyorum.


15 dakika daha önceden 190 dereceye ayarlanmış fırında en alttan 1 yukarı katta pişiriyorum.
Ayar olarak hem alttan hem üstten ısıtmayı seçiyorum.

Sonrasında çıkarıp rendelemiş olduğım kaşarları üzerine koyup hemen 8 dakika daha pişirmeye devam ediyorum.



Afiyet olsunn ! :)

No comments:

Post a Comment