8/10/2015

Magic Mushroom

Bu tarifin adını magic mushroom koydum çünkü yıllardır mantar severim ve yerim ama bu gerçekten ayrı bir güzel oldu. 

Tarif tamamen bana aittir :) 


İlk önce mantarlar yıkıyoruz ve saplarından ayırıyoruz ama saplarını atmıyoruz bir kenarda bekletiyoruz.

 

 Mantarları fırın tepsisine boşlukları yukarı gelecek şekilde diziyoruz.

,

 Sapların kararmış kısımlarını, tepesini ve altını birazcık da yanlarını gördüğünüz gibi temizliyoruz.


Temizlediğimiz mantar gövdelerini bir tabağın içine koyuyoruz.
Sonrasında üzerine yağ ve baharatlar dökeceğimiz için karıştırmaya uygun bir tabak seçiniz.

,

Mantarların üstüne 4 yemek kaşığı zeytinyağı döküyorum.


 1 yemek kaşığı sarımsak tozu veya daha önceden zeytinyağında dövülmüş 3 diş sarımsak ekliyorum.

 Üzerine biraz karabiber ve bir tutam tuz serpiyorum.


Sonrasında haşanmış tavuk didikler gibi mantarları ezip bıçak yardımı ile keserek oldukça baharat konusunda homojen olacak şekilde karıştırıyorum. 

Sonrasında 1 adet küçük kabak ve kırmızı biber alıyorum.


 Kabağı soyuyorum.
İki parçaya bölüyorum.
Bu ayırdığım parçalardan birini de  yatay olarak 2 parçaya ayırıyorum.
Sonrasında bu yatay parçayı da kendi içinde 5 yatay plaka olarak ayırıyorum.


Hepsini geri toplatıktan sonra dikey olarak yaklaşık 8 parçaya kesiyorum. 


 Sonrasında hepsini küp küp olacak şekilde doğruyorum ama elde edebileceğiniz en minik küpleri elde edin çünkü fırında kabağın pişme süresiyle mantarın süresi ayrı olduğu için ne kadar küçük taneler olursa o kadar kolay pişecektir.


 Gördüğünüz gibi bir bıçağın üzerine bu kadar minik küp sığacak şekilde ayarladım.


Bu yaptığım küp küp kabakları mantarın içine doldurabildiğim kadar dolduruyorum.


Üstlerini baharatlı mantarlar gövdeleriyle kapatıyorum. 

Kaşar dilimlerini mantarların üzerine kapatıyorum.

En son olarak da tatlı kırmızı biberi ince dilimler halinde en üste yerleştiriyorum.
Ve son olarak üstlerinde biraz zeytinyağı dolaştırıyorum.


200 dereceye ısıtılmış fırında 20 dakika kadar pişiriyorum. 
Mantarlarınızın büyüklüğüne göre bu süre değişebilir.
Bu kullandığım mantarlar avuç içi büyüklüğündeydi. 
Pişmesini kontrol etmek için keskin bir bıçak saplayarak rahatça kesilip kesilmemesine bakabilirsiniz.




Mantarlar hazırr !! :) 

No comments:

Post a Comment