8/12/2015

Kabak Graten Tarifi :)

 Malzemeler:

  • 3 tane iri kabak
  • 1 kırmızı tatlı biber
  • 2 yeşil tatlı biber 
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Beyaz peynir
  • İsteğe bağlı sarımsak ve dereotu
  • Karabiber & Tuz
  • Beşamel sos ( Hazır sos kullandım)
  • Beşamel sos için süt
  • Zeytinyağı
  • Kaşar peynir 

3 tane oldukça iri kabak seçiyorum.

 

Kabakları yıkadıktan sonra kabuklarını soymadan baş kısımlarını ayırıyorum.
Sonra kabakları mümkün olduğunca eşit şekilde ortadan ikiye bölüyorum.

Kabakların içine sığabileceği hafif derin bir tavanın içine yerleştiriyorum.

 Kabakların üzerini kaplayacak kadar kaynar su koyup 4 5 dakika kadar pişiriyorum.
Çok yumuşamamasına dikkat edin. 
Amacımız kabakların içini soyabiliceğimiz kadar yumuşak olması aynı zamanda fırında güzel pişmesi.

 

 Bu sırada bir adet domatesi küp küp doğruyorum.


Kırmızı biberin içindekik çekirdeklerini çıkardıkta sonra fotoğraftaki gibi olabildiğince uzun şekilde doğruyorum.


Domatesleri ve biberi 1 bardak suda yumuşaması için ısıtıyorum.

Son olarak da üzerine yeşil tatlı biberi ekliyorum.


Hepsi kaynamaya devam ederken 1 yemek kaşığı salça ilave ediyorum.

Bu sırada kabaklarım oldu.
Yemek kaşığı yardımı ile içini boşaltıp küvet haline getiriyorum.



Biberlerim yeterince yumuşadıktan ve suyunu buharlaştırdıktan sonra bu karışımın üzerine beyaz peynir ekliyorum.
Aynı zamanda isterseniz dereotu da ekleyebilirsiniz.
Biraz tuz ve karabiber ekliyorum.

Yaklaşık 4 yemek kaşığı kadar zeytinyağı ekliyorum.

İç malzemesini karıştırdıktan sonra kabaklarımın içine dolduruyorum. 
İsterseniz 1 diş ezilmiş sarımsak da ekleyebilirsiniz karışımın içine tat vermesi için.

Gratenlerin üzerini kapatmak için beşamel sos kullanıyorum.
Evde kendiniz de hazırlayabilirsiniz.
Ben burda biraz kolaya kaçıp Knorr'un sosunu kullandım.

 Üstlerini beşamel sosla kapattıktan sonra 200 derecede ısınmış fırında 15 dakika kadar pişiriyorum.



 Sonrasında çıkarmadan üzerine kaşar dilimleri koyup yeniden bir 10 dakika fırınlıyorum.

Mmmhh :)) 
Beşamel sos ve kaşar peyniri başlı başına bir aşk sanırım !

1 comment: