8/06/2015

Pazı Sarması

Pazı sarması biraz yapması emekli olmasıyla beraber en sevdiğim yemeklerden biri.
Şimdi hepsini adım adım anlatıyorum ! :) 


 Pazıların saplarını teker teker kesiyorum.

 Sapları atmayın bir kenarda tutun onları sonradan kullanıyoruz. 

 Yaprakları yıkadıktan sonra bir kaba koyun ben yapraklar rahat sığsın diye bu şekilde bir cam kap tercih ettim. 
Yumuşadıktan sonra yapraklar düzeltilmesi biraz zor oluyor o yüzden kaynar suyu koymadan önce yaprakları açık şekilde koymanızı tavsiye ederim. 
Yaprakların üzerinde kaynar suyu gezdirdikten sonra üzerine yarım limonun suyunu gezdirdim.
Yumuşamaya bıraktım bu arada da sarmanın içini yapıyorum.

 Çay fincanının 3te 2 si kadar pirinç yıkadıktan sonra karıştırma kabına koyun.

 Yine çay fincanının 3te 2 si kadar köftelik ince bulgur.

 Çok çok az kimyon. 
Kimyon çok yoğun bir baharat olduğu için buna dikkat edin gerçekten çok çok az koydum 300gr et için.

 Yine az sumak çay kaşığının yarısı kadar.
 
Yemek kaşığının yarısı kadar kuru nane.
Üzerinde karabiber dolandırdım.
1 dolu dolu yemek kaşığı salça yada 2 dolu kaşık da diyebiliriz :) 

 Orta boy bir soğanı ince ince doğruyoruz.

 

Soğanı olabildiğince ince doğrayın. Veya robottan geçirebilirsiniz.


 4 yemek kaşığı zeytin yağı 

 Üzerine en son olarak çok az sarımsak tozu ekledim. 
İsterseniz taze bir diş sarımsağı o 4 kaşık zeytinyağında dövdükten sonra ekleyebilirsiniz. 
Acı tat olmasın diye sarımsak tozu da kullanabilirsiniz.

300 gr kadar kıymayla tüm bu kaba eklediklerimi güzelce yoğurdum. 
Benim soğanlarımın bazıları biraz iri kaldı bu yüzden sarmaları sararken onları almadan sardım. 
Siz soğanlarınızın gerçekten küçük boyutta olduğuna emin olun. 

 Derince bir tava seçtim kapaklı, bu tavanın dibini ayırdığım sapları yıkayarak düzgünce koydum.
Sarmalar pişerken dağılmasın diye altlık yapmak için kullandım. 

 Üzerini de çok yırtık kullanılamayacak durumda olan yaprakları ayıkladım onlarla kapattım. 
Merak etmeyin sonrasında et suyu ve sosla beraber pişecekleri için bu pazı yapraklarının da tadı çok güzel oluyor bunları da yiyebilirsiniz ziyan durumu söz konusu değil :)
 Sarma işlemi için bir yaprağı parlak tarafı alta gelecek şekilde koyuyorum. 
Parlak olmayan tarafı bu orta damarın daha çıkık olduğu taraf bu şekilde ayırt edebilirsiniz. 

 Ortadaki kalın damarı ince şekilde kesip yaprağı ikiye ayırıyorum.

 Yaprağın tek tarafının ortasına malzemeyi koyduktan sonra yaprağın iki kenarını içe doğru katlıyorum.
İsterseniz yaprağın baş kısmını malzemenin üzerine bir kat katladıktan sonra yanlarını içe doğru da katlayabilirsiniz yaprağınızın boyutuna göre bu şekilde daha sağlam olabilirler. 
İlk yöntemle devam ettim benimkiler de açılmadı o yüzden her iki şekli de kullanabilirsiniz. 



 Sarmaların hepsini teker teker o hazırladığım tavanın üzerine diziyorum. 
 Sos için 3 kaşık zeytin yağı 
3 yemek kaşığı salça
2 su bardağı suyu karıştırıyorum. 

 Sosu sarmalarımın üzerinde dolaştırdıktan sonra kapağını kapatıp çok kısık ateşte 45 dakika kadar pişirdim. 
Dağılmasını önlemek için üzerine bir tabağı da ters çevirip sarmaların üzerini kapatacak şekilde koyabilirsiniz.

Sarmalar hazır ! :)) 
Afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment