1/19/2016

Balkabaklı Tarçınlı Tart ve BONUS mini beze Tarifi

Aslında yazmak için biraz geç kaldım Christmas ve yılbaşı için yapılması ideal bir tatlı.

Malzemeler:
  •  500 gr Balkabağı
  • 2 paket Burçak
  • 4 yemek kaşığı un
  • 1 paket şekerli vanilin veya vanilya esansı
  • Toz tarçın
  • 150 gr tereyağı
  • 200 gr krema
  • 2 yumurta
  • 10 yemek kaşığı şeker

 

Kabakların yeşil kısımlarını ayırıp küçük parçalara ayırıyorum.


Kabakların çok ıslak olmaması önemli tartın kıvamlı olması için.
Bu yüzden kabakları buharda pişirme makinesini kullanarak pişirdim.
Normal şekilde haşlamak isterseniz çok az su kullanın ve en sonunda süzün kabakları.

Kabaklar haşlanırken tartın tabanını yapıyorum.
2 paket Burçak da kullanabilirsiniz ama ben 1 kepekli 1 yulaflı kullandım içindeki incir üzüm de güzel bir tat verdi.

Bütün bisküvileri rondodan geçiriyorum.
Üzerinde unu ekliyorum ve şekerli vanilini ve tarçını (2 çay kaşığı) ilave ediyorum.

 

  


Tereyağını ısıtıyorum ve karışımın üzerine döküyorum.

 


Hamur haline getirdikten sonra kalıbıma eşit kalınlıkta yayıyorum.
Burda benim minik bir hatam oldu borcam kullanarak çıkarmakta zorlandım ama siz açılabilir kek kalıplarından kullanırsanız daha sonrasında servis etmek çok daha kolay olur ve sunum yaparken çeversini de krema ile süsleyebilirsiniz. 

10 dakika 180 derecede pişiriyorum.
Çok tutmuyorum çünkü sonradan yeniden fırına giriceği için yanmasını istemiyorum.

Tabanın üzerine tarçın serpiyorum  

 

Bu sırada kabaklarım yumuşacık oldu ve haşlandı.

Onları el blendırı ile püre haline getiriyorum.

 Üzerine kremayı, yumurta sarılarını ve şekeri ekliyorum.
Bal koymadım ama bal da yakışır diye düşündüm sonradan siz koyup denerseniz nasıl oldu haber verin.
Bu kısma tarçın koymuyorum çünkü zaten yeterince tabanda var her yeri buram buram tarçın yapmaya gerek yok. 
Veee yumurta beyazlarını atmayın bezede kullanıcaz !!


 

Hepsini karıştırıp yoğun bir karışım haline getiriyorum.
Sonrasında karışımı tabanımın içine koyup 200 derecede daha önceden ısınmış fırında yarım saat kadar pişiriyorum.

 
Bu sırada hemen bezelerin yapımına geçiyorum.
2 çay fincanı toz şekerle 2 yumurta beyazını kısık ateşte mikserle 6  7 dakika çırpıyorum.
Sonrasında da 10 dakika altını kapatıp çırpmaya devam ediyorum.



Kıvamı bu şekilde kaşıktan akmayacak şekle gelene kadar karıştırıyorum. 
Sonrasında fırın kağıdının üzerine minik minik diziyorum.

10 dakika 200 derecede onları da fırınlıyorum sonradan tartı çıkarırken fırının ısısını 100 e düşürüp bi 15-20 dakika daha tutuyorum.
Önemli olan içlerinin de pişmesi içinin çiğ kalmamasına dikkat edin. :) 

Veee 1 gece buzdolabında beklettikten sonra bezelerle süslüyoruz, hazırızz !:) 
Bezeleri gece boyunca kuru bir yerde saklayın buzdolabına koymayın çıtırlıklarını kaybetmesinler.
Afiyet olsun. 

 




No comments:

Post a Comment