1/18/2016

En Lezzetli Kereviz Yemeği

Çok net konuşucam bu yemek kerevizi sevmeyene sevdirir.  :)

Malzemeler :
  • 4 kereviz yapraklarıyla beraber
  • 200gr kıyma 
  • Tereyağı
  • Sarımsak tozu veya sarımsak
  • Süt 
  • Un 
  • Kaşar peyniri
  • Mantar
  • Havuç
  • Bulgur
  • Soğan

Kerevizleri saplarından ayırıp çevrelerini temizliyorum. 
Ama saplarını atmıyorum. Onu yanına garnitür olarak kullanıcam sonrasında :) Bonus tarif! 

Ayıklanan kerevizleri bir derin tavaya yerleştiriyorum.
Kereviz yapraklarını da ayıklıyorum güzel olanlarını yaprak olarak alıp kerevizlerin pişerken üzerine koyuyorum.
Yaprakları aroma olarak tat vermesi için pişerken kullanıyorum.
İçine biraz su koyup kapağını kapatıyorum kerevizlerin içi yumuşayana kadar haşlıyorum.


Kerevizlerin pişip pişmediğini takip etmek için arada bıçakla iç bölgelerini kontrol ettim.
Güzelce kayıyorsa bıçak, kerevizler olmuş demektir.

Kerevizleri yaprakların arasından alıp içlerini kaşık yardımıyla oyuyorum,
ama dikkat edin kaşıkla altlarını oymayın.
Yaprakları atmıyorumm !! :) 
  
İç malzemesi için mantarları temizliyorum. 
Ve minik minik parçalıyorum.


Mantarları bi tavada az zeytinyağında pişiriyorum.
 Mantarlar piştikten sonra kıymayı ekliyoum ve sarımsak tozunu ilave ediyorum.


Üzerine tereyağını ekleyip kıyma pişene kadar bi güzel karıştırıyorum.

İç malzememiz hazır.
 Biraz tuz ekliyorum piştikten sonra ve karabiber.

 Kerevizlerimin içini bu hazırladığım malzememle dolduruyorum.


Kerevizlerin üzerini son olarak beşamel sos ile kaplıyorum.
Beşamel sos tarifi: 

Malzemeler: 
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 buçuk yemek kaşığı un
  • 1 buçuk su bardağı süt
  •  Karabiber

Yağı bir tencerede ısıtıyorum. Tencereyi teflon gibi çizilen bir tencere kullanmayın sonradan karıştırıcaz çünkü.
Üzerine un ilave edip kavuruyorum. Unun o çiğ kokusu gidince kavrulmuş oluyor.
Kavrulmuş unun üzerine sütü ilave ediyorum.  Önemli olan durmadan çırpıcı ile karıştırmak. Hep karıştırın topak kalmasın.
Çok az karabiberi de ekliyorum ve muhallebi kıvamına gelince ocaktan alıyorum.



Beşamel sosu da koyduktan sonra üzerine kaşarı koyup fırınlıyorum.
200 derecede kaşarlar eriyip hafif leke oluşana kadar pişiriyorum.

Kerevizler hazırrr ! :) 

Kereviz yapraklarını da yanına garnitür olarak kullanmak için,

Soğanları doğruyorum, biraz ovalayarak acısını cıkardıktan sonra tereyağında pişiriyorum.


Üzerine 1buçuk su bardağı bulgur ekliyorum. 
Biraz kavuruyorum.


Kereviz yapraklarını suyundan süzüp ekliyorum ve üzerine havuçları yuvarlak yuvarlak kesip ekliyorum.

Üzerini doldurucak kadar su ekliyip pişiriyorum.
Bulgurlar suyu emince pişmiş demektir.

Bu adımdan sonra direk yediğimiz için son halini fotoğraflayamamışım yazarken farkettim. 
Kerevizi sevenlerin bu bulgur pilavını da alternatif olarak seviceklerini düşünüyorum.

Afiyet olsun ! :) 

No comments:

Post a Comment