1/18/2016

Deniz Börülcesi Bol Sarımsaklı :))

En sevdiğim mezelerden biri deniz börülcesi ve çooook kolay yapımı, kesinlikle denemelisiniz.
Ben sarımsak da çok sevdiğim için tam benlik oldu  :))


Malzemeler:
  •  2 paket deniz börülcesi
  • Zeytinyağı 
  • Sarımsak
  • Limon

2 paket deniz börülcesini  yıkadım ve odun kısımlarını temizledim.
Bunu yaparken börülceleri dallarına ayırmamaya dikkat edin.
Ben biraz fazla dallara ayırdım o yüzden sonrasında kılçık ayıklama kısmı teker teker uzun sürdü.

Deniz börülcesinin içinde kılçıkları var kılçığın üzerinde büyümüş etli kısımlar var gibi düşünebilirsiniz börülceyi.


Ayıkladıktan sonra bol suda haşlıyorum.
Çok tuzlu bir börülceydi benimki o yüzden 2 kere su değişimi yaptım haşlarken yoksa fazla tuzlu geldi bana tat olarak.
Kahverengi bir su oluyor onu döküp yeniden temiz su koydum.
En son da tamamen yumuşayıp haşlandıktan sonra börülceleri süzüp soğuk suda yıkadım.

Börülceyi ayıklama kısmı en uğraştırıcı kısım.
En kalın sapın olduğu yerden tutup parmağınızla ince kısımlara doğru sıyırın.
Zaten çok kolay bir şekilde sıyrılıcaklar.

Sıyırma işlemi tamamlandıktan sonra da üzerine zeytinyağında dövülmüş sarımsak karışımını döküyorum.
İsterseniz biraz limon da eklenebilir.
Yada süslemek için ince limon dilimleri kullanabilirsiniz.

Afiyet olsun ! :)

No comments:

Post a Comment